Nice

woensdag 16 augustus

Dienstreis naar Zuid-Frankrijk, naar Nice. Ik reis met Ralph en Gerard. Op Schiphol hoef ik niet langs de check-in-balie. Ik heb immers een e-ticket, alleen handbagage en van tevoren al via Internet ingecheckt en een boarding-pass geprint. Dat scheelt veel tijd. Ik merk dat de veiligheidsmaatregelen aanzienlijk zijn aangescherpt: voordat ik door het poortje mag moet ik alle metalen objecten die ik bij me heb in een apart bakje doen, tot zelfs mijn broekriem aan toe. Colbertjasje moet uit. Laptop moet uit de tas, separaat in een aparte bak. En alles door de scanner. Er staan flinke rijen voor de security, maar het gaat allemaal toch wel redelijk snel. Nog snel even een sigaretje en dan naar de gate. Het gaat allemaal erg snel, we boarden als een van de laatsten en we zitten nog maar net als het vliegtuig al vertrekt. Stipt op tijd. Vliegtuig is half leeg. Er blijken nog bekenden aan boord te zijn, even praatje gemaakt.

Evenzeer op tijd landen we in Nice. Hier gaat ook alles buitengewoon snel: we hoeven niet te wachten op bagage, er is geen pascontrole, we lopen zo vanuit het vliegtuig naar het autoverhuurbedrijf, waar Ralph een auto regelt, een Opel Meriva. Het blijkt niet meer dan vijf minuten rijden te zijn naar ons hotel, het Novotel Aéroport. Snel omkleden. We zitten nog even met zijn drieën bij elkaar om de issues voor de gesprekken van morgen goed door te nemen. Daarna hebben we eigenlijk niet veel meer te doen. Ik ga naar mijn kamer om nog wat te werken. Ik heb immers mijn laptop niet voor niets meegenomen. Ik blijk van de wireless-internet-faciliteiten van het hotel gebruik te kunnen maken; dat kost dan € 20 voor vier uur. Dat vind ik te duur en ik besluit om mijn geschreven e-mails dan maar in de outbox te laten staan totdat ik ze morgenavond thuis kan verzenden. Zoveel haast heeft het ook allemaal niet. Ik bel nog met deez’ en gene over de diverse andere projecten en ga dan wat voor mezelf doen. Ik ben blij dat ik veel muziek op mijn laptop heb staan. Tijd voor een biertje.

We eten in het restaurant van het hotel. Ik kies carpaccio de boeuf en tartare de saumon. We drinken er een lekkere fles Chardonnay bij. Koffie toe. Vroeg naar bed.

donderdag 17 augustus

De volgende morgen na het ontbijt snel uitchecken en naar het kantoor. Het is nog best wel een stukje rijden. Ralph is hier al vaker geweest en stuurt ons feilloos naar het kantoor. Dat ligt in Valbonne, vrij hoog tegen de bergen op. We maken kennis en beginnen ons overleg. Dat verloopt constructief. We maken vorderingen en een voor een komen alle bekende issues in ons project op tafel en handelen we ze af. (Om half tien krijg ik een sms-je van El: “Kuyt definitief weg bij Feyenoord. Hij gaat naar Liverpool”.) Tussendoor veel bellen met Nederland om meningen en standpunten van belanghebbenden te horen, zodat we die kunnen meenemen in onze besluitvorming. Dit werkt lekker. Het is twaalf uur voor we er erg in hebben. Na de lunch hebben we even een onderbreking, die we gebruiken om buiten even een sigaretje te roken. Het middaggedeelte van ons programma verloopt even voorspoedig. (Om twee uur krijg ik een sms-je van FritZ: “Kuyt definitief naar Liverpool”). Om een uur of half vier zijn we klaar. We nemen afscheid en rijden terug naar de luchthaven.

Daar moeten we nog een paar uur wachten op onze vlucht. Ik gebruik die tijd om mijn aantekeningen uit te werken tot een verslag. Gerard en Ralph zijn allebei een beetje vliegtuig-gek, ze weten er erg veel van en zien voldoende om zich heen om over heel veel vliegdingen van gedachten te wisselen. Tussen neus en lippen door bedenken ze een ontwerp voor het ideale vrachttoestel, gebaseerd op alleen een grote vleugel, met 200 ton capaciteit. We eten in het restaurant (escalope de dinde, met frites). Om negen uur vliegen we terug. Toestel slechts half vol. Onrustige vlucht – het is slecht weer boven Frankrijk, veel turbulentie. Ik zit naast Gerard en voor het eerst raken we aan de praat over iets anders dan werk. Gerard blijkt een fanatieke Pink Floyd / Roger Waters-fan te zijn. Hij vertelt heel enthousiast over de concerten waar hij bij geweest is, onlangs nog bij Rogers Waters op het Classic Rock-festival.

We landen tegen elven op Schiphol. Met het busje naar P30, auto halen en naar huis. Om kwart voor twaalf ben ik weer thuis. Biertje, e-mail ophalen (eenendertig stuks) en versturen. Half een lig ik in mijn mandje – blij dat ik weer terug ben.

Reacties

Isis zei…
En vandaag weer vroeg uit bed, even bloggen en weer aan de arbeid!
Petje af... Gelukkig maar 1 dagje, dan is het weekend en hoef je eens een weekend níet te behangen!

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid