Afval

het einde van de scheiding

Nog niet zo heel lang geleden maakten we er met zijn allen werk van om ons afval zoveel mogelijk gescheiden aan te bieden voor verwerking. Ik zelf maakte onderscheid naar vijf groepen: gft, glas, papier, chemisch en de rest. Alles werd apart in huis verzameld, en in of op de speciaal daarvoor bestemde plaatsen deed ik het weg. Keurig volgens een bepaald systeem, daar hou ik van. Leek ons goed voor ons milieu, toch?

Tegenwoordig doe ik dat niet meer. Bij onze flat zijn enige maanden geleden ondergrondse afvalcontainers geplaatst en daar mik ik tegenwoordig alles in. Maakt niet uit wat, als het maar in de klep past. Ik zie ook op andere plaatsen van dergelijke gooi-het-er-maar-in-want-het-maakt-allemaal-niet-uit-afvalbakken.Maakt het allemaal niet meer uit? Waarom zijn we gestopt met het gescheiden inzamelen?

Lees hier over ondergondse afvalinzameling door Spaarnelanden.

Het is wel gemakkelijk, hoor. Maar wat vindt ons milieu ervan?

Reacties

Isis zei…
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb weleens gehoord dat ons gescheiden afval weer bij elkaar gebracht wordt door afvalverwerkers alvorens het vernietigd wordt..
Met uitzondering van chemisch afval, glas en papier.
Dus consequent scheiden, heeft dan niet veel zin meer.

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid