De trekzak

Vanmiddag waren we in Herend, een klein stadje gelegen tussen Urkut en Harskut (ik kan er ook niks aan doen, daar ligt het nu eenmaal), waarvan de lokale economie geheel draait op keramiek en kristal. Keramiekwinkeltje naast kristalwinkeltje naast porceleinmuseum naast keramiekwinkeltje. Lekker duidelijk. We hebben ze allemaal bezocht (zucht).

de accordeonIn het laatste winkeltje aan de rand van het stadje hadden ze niet alleen vazen, koppen en schotels, maar ook "antiek". Ouwe zooi dus. En tussen dat antiek lag een zeer stoffige accordeon. Die wilde ik dus wel erg graag hebben. Het apparaat ziet eruit alsof het al flink wat hartstochtelijke zigeunerfeesten van heel dichtbij heeft meegemaakt. Het lukte me om nog aardig wat af te dingen van de toch al niet al te gekke prijs. Keurig verpakt in een kartonnen doos staat-ie nu achter in de auto. Mijn vingers jeuken om hem te gaan proberen. Maar dat kan ik hier op de hotelkamer eigenlijk niet maken...

Hoe bespeel je eigenlijk zo'n ding? Voor de melodie zijn er de toetsen aan de rechterkant, voor de begeleiding zijn er de voorgeprogrammeerde akkoorden onder de knoppen aan de linkerkant. Dat wordt nog flink wat oefenen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid