Detox – dag 1

Dit is niet de eerste keer dat ik stop met roken. Ik ben al twee keer eerder gestopt. De eerste keer duurde de stop drieëneenhalf jaar, de tweede keer iets korter: zes maanden. Daar heb ik in elk geval van geleerd dat ik een verstokte roker ben, die ook al is hij gestopt, nog heel lang verslaafd zal blijven.

Vandaag viel niet mee. Er zijn heel veel momenten op een dag die ik associeer met het opsteken van een sigaret: de eerste kop koffie na het opstaan, aansluiten in de file, koffie op kantoor. En dat zijn bij uitstek de momenten waarop ik mezelf moet inprenten dat ik die sigaret niet nodig heb. Ik voel me rillerig.

Veel water drinken. Schijnt ergens goed voor te zijn.

Ik ben vanavond uit kantoor niet terug naar huis gereden, maar naar Brussel. Vannacht in een hotel, morgen de hele dag overleg bij de klant. Vlak bij het hotel staat een auto in lichterlaaie. Volop rook. Daar hoef ik niets aan toe te voegen; politie patrouilleert gewapend door de straten, onrustige buurt.

Vroeg naar bed. Wanneer ik slaap, dan merk ik niet dat ik trek heb in een sigaret.

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid