"nieuwe" live cd Neil Young

Neil Young - Live at Massey Hall, 19.1.1971

Op 19 januari 1971 gaf Neil Young een opmerkelijk solo-optreden in de Massey Hall in het Canadese Toronto, zijn geboortestad. Goed nieuws voor de fans van Neil Young: binnenkort verschijnt ‘Live at Massey Hall’ in een cd- en dvd-versie. Young schijnt op deze registratie in grootse vorm te zijn, des te opvallender is het dat hij zelf destijds – zoals hij nu zelf toegeeft – de release tegenhield. ‘Dave Briggs, mijn producer, vond het Massey Hall-optreden grandioos, wilde het zo snel mogelijk op de markt brengen. Maar ik wilde dat eerst mijn album ‘Harvest’ zou uitkomen. Na het terugluisteren van de Massey-opnamen heb ik mijn mening drastisch herzien’, aldus Young.

Young speelde tijdens het concert in de Massey Hall veel van zijn bekende songs zoals 'Down By The River', 'Ohio', en 'I Am A Child'. Ook introduceerde hij een aantal nieuwe songs die later een plekje zouden krijgen op het album ‘Harvest’ uit 1972, zoals 'Old Man', 'The Needle And The Damage Done' en de klassieker 'Heart Of Gold' te vinden.

'Live At Massey Hall' is het tweede album in de ‘Performance’-serie met hoogtepunten uit de Neil Young archieven. Vorig jaar verscheen al ‘Live At The Fillmore East’

Tracklist: On the Way Home / Tell Me Why / Old Man / Journey Through the Past / Helpless / Love in Mind / Medley / Cowgirl in the Sand / Don't Let it Bring You Down / There's a World / Bad Fog of Loneliness / The Needle and the Damage Done / Ohio / See the Sky About to Rain / Down by the River / Dance Dance Dance / I am a Child.

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid