De energiecrisis

Vanmorgen in Parijs werd ik getroffen door een plotseling opkomend en onbeheersbaar tekort aan energie. Als eerste hield de batterij van mijn laptop het voor gezien. En de adapter had ik op Schiphol op kantoor laten liggen, stom. Dat betekende over en uit met het doorgaans zo nuttige apparaat. Er zat geen enkel leven meer in. Balen. Enkele ogenblikken later hetzelfde met mijn mobieltje. En ook deze adapter had ik niet bij me. Ik moet er nog steeds aan wennen dat in mijn nieuwe auto geen carkit zit, die ervoor zorgt dat na elk ritje de batterij helemaal vol zit. Ik besloot om vervroegd terug te vliegen naar Schiphol, waar ik dan nog wat nuttigs zou kunnen doen. Onderweg naar de luchthaventerminal zag ik een fraaie magnolia in bloei, het eerste concrete lentesignaal. Ik haalde mijn camera voor de dag om een stijlvolle foto van dit natuurschoon te maken en wat bleek: "vervang de batterijen" stond er op het display. En natuurlijk, ik had geen reservebatterijen in mijn tas.

Traveling light is altijd mijn motto; ik heb niet meer bij me dan strikt noodzakelijk. Maar vandaag travelde ik iets too light.

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid