Mijn oranje kater

Het Nederlands elftal speelde gisteren een interland, de eerste oefeninterland op weg naar de eindronde van het Europees kampioenschap deze zomer. In Split, tegen Kroatië. De wedstrijd werd op tv uitgezonden, ik was thuis, had niks speciaals te doen en heb toch niet gekeken. Ik heb namelijk een ferm besluit genomen: ik kijk niet meer naar oefeninterlands. De reden: het gaat helemaal nergens over. Het is niet spannend, doorgaans nog slechter voetbal dan wanneer Nederland om het echie speelt. Vooraf altijd een opgeklopte sfeer, tijdens de wedstrijd de irritatie, achteraf de kater. Ik doe het niet meer.

El keek tv gisteravond. Dalziel en Pascoe. Twee afleveringen achter elkaar. Ik ben lekker op de bank naast haar gaan liggen en ben in slaap gevallen. Om elf uur schudde ze even aan me: "wakker worden, we gaan naar bed".

Vanmorgen lees ik de krant. Nederland heeft met 3-0 gewonnen; de Kroaten waren kansloos. Prima spel, vooral in de eerste helft. Van der Vaart, Sneijder, Heitinga, De Cler, Van Bronkhorst, allemaal uitstekend gespeeld. Tegen een zeker niet zwakke tegenstander. Ik heb wat gemist! Die opgeklopte sfeer vooraf en die irritatie tijdens de wedstrijd natuurlijk. Maar het gekke is, die kater achteraf heb ik nu wel een beetje.

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem