Domper

Een paar maanden geleden las je er af en toe een klein berichtje over: in Amerika staakten de schrijvers van scripts voor tv-series. Daardoor konden er geen nieuwe afleveringen worden gemaakt. En dus ook niet uitgezonden. Na een week of wat was de staking weer voorbij. En ik heb geen idee of de scriptschrijvers hun zin hebben gekregen of niet. Maakt me eerlijkgezegd ook niet zoveel uit.

Maar nu, met dus een vertraging van enkele maanden word ik plotseling geconfronteerd met de vreselijke gevolgen van die staking. Ik zie de krantenkop al voor me: Ook Nederland getroffen door staking Amerikaanse scriptschrijvers. In chocoladeletters over zeven kolommen op alle voorpagina's.

Donderdagavond = House-avond. Half negen, SBS6. We zijn volop bezig met het vierde seizoen. En de dvd-recorder stond al geprogrammeerd om aflevering 9 Games op te nemen. Under Cuddy’s pressure to choose his team, House gives the candidates a case of a former punk rock star who is a drug user. Whoever diagnoses the patient is going to have a future as a member of House’s team. Hoezo niet veelbelovend? Wanneer ik thuiskom na een avondje intensief repeteren, mopperen, bassen en de aflevering wil bekijken krijg ik een ijskoude does: SBS6 heeft een herhaling van een oude aflevering uitgezonden.

HouseDe staking in Amerika heeft ervoor gezorgd dat het aantal afleveringen in dit seizoen is teruggebracht van de geplande 24 tot 12. We waren in Nederland pas bij 8, dus we hebben er nog maar vier te gaan. En die vier zendt SBS6 waarschijnlijk pas over een tijdje uit. Wat een domper.

Het wachten in Nederland is dus nog op:

  • episode 9 - Games
  • episode 10 - It's a Wonderful Lie
  • episode 11 - Frozen
  • episode 12 - Don't Ever Change

Zijn in Amerika inmiddels al wel uitgezonden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid