Mislukt

"Ik begrijp dat er serieuze vragen gesteld gaan worden." Marco van Basten was na afloop van de met 4-0 verloren partij tegen Sparta zwaar aangeslagen. Wég tweede plaats, wég voorronde Champions League. Seizoen volkomen mislukt. Vooral de manier waarop Ajax zich in deze beslissende fase manifesteert is ontluisterend. En Marco solliciteert naar ontslag: "Ik denk dat ik mijzelf ook ga evalueren. Dat hoort erbij. Je moet concluderen dat ik de ploeg nog niet aan het voetballen heb gekregen. We moeten onszelf wel afvragen hoe we dat kunnen veranderen. Of ik volgend seizoen nog trainer van Ajax ben? Wij kunnen daar met alle instanties over praten. Ik sta wel open voor suggesties en hun ideeën."

Ik heb wel een ideetje. Zou het niks zijn om die Suárez de laan uit te sturen? Misschien krijg je er nog een paar centen voor, en wanneer je zijn salaris niet meer hoeft te betalen scheelt dat vast een stuk op het exploitatiebudget. En ook nog een suggestie: koop voor nog eens dertig miljoen wat spelers van Heerenveen en Groningen, dan blijf je die misschien volgend jaar nog voor.

Of zou Co het volgend jaar over een andere boeg gaan gooien?

Van Basten

Reacties

Freek zei…
De zwakke broeders in de finale van de eredivisie zjn voorlopig Ajax en Roda JC.... De andere ploegen die punten moeten pakken, deden dat wel.

Zou Hadouir niets voor Ajax zijn?

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem