Prestatiebevorderd fietsen

Johan Museeuw, de wielrennende Leeuw van Vlaanderen, heeft opgebiecht dat hij in de nadagen van zijn zeer succesvolle carrière doping heeft gebruikt. ‘Ik heb het spel niet eerlijk gespeeld. Ik heb mijn loopbaan in schoonheid willen afronden’, verklaarde de wereldkampioen van 1996 tijdens een persconferentie. ‘Daarom deed ik dingen die niet konden. Ik blijf vechten voor een cleane wielersport, maar wat gebeurd is, kan ik niet meer rechtzetten.’

Museeuw heeft per direct ontslag genomen als pr-baas van Quick-Step. Jarenlang heeft hij zeer halsstarrig alle aanklachten ontkend. Ploegleider Patrick Lefevere (52) zou hem daartoe hebben gedwongen.

Die Lefevere staat nu zelf onder enorme druk. Er zijn steeds meer oud-renners die met een beschuldigende vinger naar hem wijzen. En er gaan bizarre verhalen rond. Zoals over de affaire-Lotz: Quick-Step-renner Mark Lotz zou in 2005 van ploegleider Lefevere de opdracht hebben gekregen een epo-kuur te volgen. Hij werd door justitie betrapt. Volgens een Italiaanse sportarts had Lefevere Lotz eerst aangezet om epo te gebruiken en vervolgens justitie getipt. Zo kon hij de matig presterende renner op staande voet ontslaan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid