Spektakel

The Dark Knight

The Dark Knight - Christopher Nolan (2008)

Dé actiefilm van het jaar was ongetwijfeld de Batman-film The Dark Knight. Gisteravond gekeken, vanaf de 2-disc special edition dvd. Mooi verzorgde uitgave in een stevig doosje. Maar het gaat natuurlijk niet om de verpakking, het gaat om de inhoud: de film zelf. En die is meer dan de moeite waard, één van de beste actiefilms die ik ooit heb gezien.

Uiterst spectaculair. En het verhaal is voor de verandering deze keer geen belediging voor de intelligentie van de kijker. De film is het vervolg op de film Batman Begins, een film die ik niet heb gezien. Maar dat vond ik geen probleem: in no-time had ik de verhaallijn te pakken en de verschillende personages geplaatst in dat verhaal.

De show wordt gestolen door de onberekenbare schurk The Joker. Geweldige rol van Heath Ledger. De film duurt lekker lang -meer dan twee uur- en je weet dat je al die tijd naar een verfilmd stripverhaal zit te kijken, maar de makers hebben het zo knap gedaan dat je dat al na enkele minuten vergeet.

Prima amusement.

Reacties

Baba O'Riley zei…
Ben benieuwd, nog niet gezien! Wat ik tot nu toe heb gehoord is het een van de weinige hoogtepunten uit een mager 2008 filmjaar.

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid