Verschrikkelijk

Toneelgroep Imperium - De verschrikkelijke moeder

Vanmiddag met mijn zus (en El en Michael) naar een toneelvoorstelling geweest. Van de Leidse amateurtoneelvereniging Imperium. In hun eigen theatertje, aan de Oude Vest, vlak naast de Schouwburg.

Imperium speelde een stuk van Alex van Warmerdam. Absurdistisch. Drie delen, achtereenvolgens over broedermoord, Assepoester en kinderroof. De verschrikkelijke moeder uit de titel is in het eerste deel een slager die zijn overspelige broer doodslaat, in het tweede deel is ze de boze stiefmoeder die een kind opsluit in de vrieskist en in het derde deel is zij een man die twee kinderen wijsmaakt dat hun ouders met onbekende bestemming zijn vertrokken. En dan die kinderen opsluit in huis. Beetje bizar. Zeker wanneer je bedenkt dat die man/moeder ook nog zijn/haar eigen zus is. De delen worden met live-muziek aan elkaar gespeeld en gezongen.

"We zijn niet intelligent genoeg voor deze vorm van kunst", was onze gedeelde conclusie. Maar ik heb me wel vermaakt, ondanks dat ik geen flauw idee had waar ik naar zat te kijken.

Daarna door de Leidse binnenstad gewandeld (ik moet zeggen, bij de planning van deze middeleeuwse stad hebben ze af en toe vreemde keuzes gemaakt), ergens koffie gedronken en uiteindelijk bij M'n Broer in de Kloksteeg lekker gegeten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid