Here Today, Gone Tomorrow

Fortis timmert aan de weg met een nieuwe reclamecampagne. Sinds juli is het Here today. Where tomorrow? Je kunt er bijna niet omheen. Kwestie van een beetje verkeerd timen. De bank die zich lijkt te hebben verslikt in de te ambitieuze overname van onderdelen van ABN Amro kan alleen nog op de been worden gehouden door een kapitaalsinjectie van een Libische bank. Terwijl de globale crisis in de financiele wereld de ene na de andere instelling in grote problemen brengt, lijkt Fortis niet bepaald in een positie te verkeren om klanten te overtuigen dat alles kan, als je maar wilt. Getting you there, voegt de bank daar nog aan toe.

De toekomst van de bank is onzeker. Zoals die van veel banken onzeker is. Zullen ze er morgen nog wel zijn?

Wat je zegt moet in overeenstemming zijn met wat je doet. Congruent gedrag noemen we dat. Anders is het niet effectief. Dan krijg je van die vervreemdende effecten. Zoals vanavond tijdens de voetbalwedstrijd Feyenoord-Top Oss. Vanaf alle reclameborden langs de kant van het veld telkens weer die vraag: Here today. Where tomorrow? Wordt op deze manier het legioen alvast vertrouwd gemaakt met het idee om dit gemodder in de toekomst in de Jupiler-league te moeten aanzien? Getting you there.

Gelukkig hebben we Makaay nog.

Reacties

Freek zei…
Het zijn de punten die tellen.

Populaire posts van deze blog

kersen keren

IJmond e.o.

Het wonder van Haarlem