De zonnige zondag

Vandaag een visitedag. Eerst bij Isis en Felix op de koffie in hun nieuwe huis. Daarna bij pa en moe voor de verjaardagslimonade op het terras. En aan het einde van de middag op kraamvisite bij de (niet meer zo) kleine Tim Überwasser.

Maar dus eerst bij Mirjam en Michael. Ze zitten er gelukkig lekker bij. In huis is het echt hun paleisje geworden. Nu nog de buitenkant: de enorme tuin. Over twee weken gaan we daar aan de slag, hebben we afgesproken. Dat gaat echt heel leuk worden.

Daarna bij pa en moe. Moe is gisteren tweeëntachtig geworden. Ellie en Peter waren er ook. We zitten buiten op het terras. Leuk even bijgepraat met Peter. Die heeft het maar druk met alles wat hij na zijn pensionering nog om handen heeft. En met Ellie had ik nog een flinke discussie over 1977 of 1978. Ellie bleek het bij het rechte eind te hebben. Mijn geheugen laat me de laatste tijd wel vaker in de steek. Volgende week zien we ze weer, op het feest van Michael.

Daarna naar Uithoorn, babytje kijken. Remy en Ingrid zijn apetrots op hun inmiddels tien weken oude Tim. En terecht: het is een leuk ventje. Tim had een beetje last van de warmte. We hebben lekker in de tuin gezeten, in de weelderige Uithoornse wijngaard. Remy beloofde ons een heerlijke Coupero Rosso aan het einde van de zomer; ik kijk er naar uit.

Op de terugweg in de auto hoor ik dat Stuart O'Grady Parijs-Roubaix heeft gewonnen. Good for him. Feyenoord heeft een ontzaglijk pak slaag gehad in Almelo; da's minder. En ik hoor ook dat de marathon van Rotterdam vanwege de warmte is stilgelegd. Onze leadguitarist was één van de vele deelnemers. Zou het allemaal wel goed zijn met hem? Ik stuur hem een sms'je ("alles ok met de marathon man?") en krijg een geruststellend antwoord: "ik ben veilig en redelijk fit gefinished in 4.18 uur."

Reacties

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid