Kampioenen

Toppers

Gomes

Cocu

Alex

En dus is PSV toch nog kampioen. Op het allerlaatste moment staat de ploeg er. Vlijmscherp. De échte wil om te winnen. Ronald Koeman heeft zijn mannen goed voorbereid op de laatste wedstrijd.

En dan krijgen we misschien de bizarre situatie dat Erwin Koeman, Henk ten Cate en Louis van Gaal aanblijven, en dat Ronald Koeman de eer aan zichzelf houdt en opstapt uit Eindhoven. Ben je kampioen en haal je de kwartfinale van de Champions League, is het bestuur nog niet tevreden.

Tobbers

Ronald KoemanRonald Koeman kan bij de Eindhovense club niet rekenen op volledige steun van de clubleiding, die hem de mindere resultaten in de tweede seizoenshelft zwaar aanrekent. Ook zondagmiddag wilde voorzitter Fris Schuitema niet zeggen of Koeman aanblijft als coach. De afgelopen week botste Koeman met de preses. De oefenmeester vroeg hem om vertrouwen, maar kreeg dat niet. ,,Als dat niet was gebeurd, had ik vandaag acht ereronden gelopen'', aldus Koeman. ,,Nu heb ik er geen één gelopen. Dat zegt denk ik wel genoeg over hoe ik me nu voel. Maar ik denk ook dat de spelers vandaag hebben laten zien dat ze er voor gingen. Ik denk dat we de clubleiding met het resultaat om de oren hebben geslagen.'' Schuitema reageerde na afloop van het kampioenschap zakelijk op vragen over het mogelijke aanblijven van Koeman als trainer. ,,Ik beslis daar niet alleen over, daar moet ik ook met andere mensen over praten. Maar duidelijk is wel dat we niet gelukkig zijn met wat er de tweede seizoenshelft is gebeurd. We zijn uiteindelijk met geluk kampioen geworden. Daar kun je als leidinggevende niet tevreden mee zijn.'' De voorzitter gaf aan dat hij de komende weken met de commissarissen van de club overlegt over de situatie die nu is ontstaan. ,,Op dit moment zou het kort door de bocht zijn om te zeggen dat we honderd procent achter de trainer staan. Natuurlijk zou het heel bizar zijn als we de trainer zouden ontslaan nadat hij kampioen is geworden en de kwartfinale van de Champions League heeft gehaald. Maar ja, in het voetbal gebeuren wel meer bizarre dingen.''

Reacties

Freek zei…
Kampioenen? Vergeet Ronald niet. Zeker niet na zijn vlijmscherpe analyse over Koevermans van afgelopen vrijdag en vanavond.

Hulde Ronald. Zijn ploeg was vanmiddag wel OKSELFRIS!

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid