Dr. Strangelove

Dr. Strangelove or: How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb - Stanley Kubrick (1963)

Dr. StrangeloveIk heb weer eens een erg leuke film gezien. Afgelopen maandagavond waren we even op bezoek bij Felix en Isis. Toen we binnenkwamen zat Felix naar een film op dvd te kijken. Zwart-wit beelden, mono-geluid, Peter Sellers, kortom: ouwe meuk. "Dit is één van mijn favoriete films" zei Felix, en hij liet de film doorlopen. Ik vond het wel interessant, en toen we weggingen bood Felix aan dat ik de dvd wel mocht lenen, om de film eens goed en helemaal te zien.

Dat heb ik vanmiddag dus gedaan.

Ik vond het een zéér onderhoudende film. Een Koude Oorlog-satire uit de tijd dat de Amerikanen en de Russen met een enorme wapenwedloop bezig waren. De film is qua thema natuurlijk zeer gedateerd. Maar dat vond ik helemaal geen probleem.

Gentlemen, you can't fight in here. This is a war room!

Reacties

Isis zei…
Gedateerd misschien wat betreft de Koude Oorlog met de communisten. Maar als je het woord communist vervangt door moslim, wordt het opeens toch een beetje actueel!

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem