The Top 25 All Time Greatest Bands

Lijstjes.....daar houden we van! In mijn mailbox kwam ik een oude mail uit 2002 tegen. Samen met o.a. Fury Noir hebben we destijds een lijst samengesteld van de The Top 25 All Time Greatest Bands.

Criteria: Om in aanmerking te komen voor opname in deze lijst moest het gaan om een GROEP waarvoor het volgende opgaat:
... klassiek...
... berucht...
... goed verkopend...
... invloedrijk...
... internationaal...
... succesvol.....
....gedurende een langere periode...

Uiteindelijk is de volgende TOP 25 eruit gekomen. en ik kan me er nog steeds in vinden ondanks hier en daar een te lage/hoge notering......alleen Nirvana hoort er NIET thuis!!!

  1. ROLLING STONES
  2. THE BEATLES
  3. LED ZEPPELIN
  4. FLEETWOOD MAC
  5. U2
  6. BEE GEES
  7. THE EAGLES
  8. DIRE STRAITS
  9. ABBA
  10. THE WHO
  11. GUNS N' ROSES
  12. THE BEACH BOYS
  13. PINK FLOYD
  14. QUEEN
  15. AEROSMITH
  16. AC/DC
  17. KISS
  18. THE DOORS
  19. THE POLICE
  20. NIRVANA
  21. METALLICA
  22. BON JOVI
  23. EARTH, WIND AND FIRE
  24. JACKSON 5
  25. GENESIS

Rock On.......

Reacties

Anoniem zei…
Ik ben het er niet mee eens dat Iron Maiden en niet bij staat. Staan al 20 jaar aan de top, grondleggers van de New Wave of British Heavy Metal en goed verkopend. Daar kunnen Metallica en Guns n' Roses een puntje aan zuigen.
Denk niet dat ik mijn naam hoef achter te laten!
Frans zei…
Hi, die Hartwig! Leuk dat je ook meedenkt. En tsja, de combinatie Hartwig / Iron Maiden is natuurlijk bekend. Verder vrees ik dat je niet voldoende medestanders zult vinden. Dus toch maar even geen veranderingen in deze Top-lijst.
Anoniem zei…
Tja, 1 van de criteria is toch ....gedurende een langere periode....
Daaar kan je Nirvana en Guns n' Roses toch niet van betichten.
Baba O'Riley zei…
De volgende groepen hebben de top25 net niet gered:
Talking Heads
Van Halen
Sex Pistols
Pearl Jam
Crazy Horse
Wings
Derek & The Dominos
Iron Maiden
Black Crowes
Red Hot Chili Peppers
Supertramp
Deep Purple
Anoniem zei…
Ja, en wat wil je daarmee zeggen?

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid