Reglisse

Ik drink 's middags graag thee. Niet echt een ontboezeming, maar toch, sommige mensen fronsen de wenkbrauwen wanneer ze zien dat ik geen koffie of water maar thee drink, zo rond een uur of drie.

Vanmiddag bood iemand mij iets te drinken aan op het werk. Ik had wel trek in thee, en dus kreeg ik even later thee. In een doorzichtige plastic beker. Het rook wel een een beetje vreemd, maar het duurde even voor ik in de gaten had dat het geen gewone thee was, maar thee-met-een-smaakje. Daar hou ik dus absoluut niet van. Ik rook er eens goed aan, maar ik kon de lucht niet goed thuisbrengen. Toen ik mijn eerste slokje nam, wist ik ineens wat het was: zoethout! Het was reglisse-thee, met een beetje een mintsmaak.

Ik heb er erg lang over gedaan om het op te drinken.

Reacties

Felix zei…
Probeer in een restaurant maar eens "gewone", ongearomatiseerde thee te vinden in het geoffreerde theekistje. De smaak van thee is blijkbaar te subtiel voor onze grofstoffelijke cultuur.

In tv-commercials zijn het vaak vrouwen die aan hete Pickwickthee nippen. Laatst hadden we visite waarbij de vrouw raar opkeek toen haar man thee nam (haar man is militair). Thee heeft dus geen macho-imago.

Ik drink minimaal twee liter thee per dag.

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem