De gadget

Ik kreeg vandaag een leuke en meer dan welkome attentie: een mp3-speler annex flash-memory. Juist op de dag dat ik eindelijk besloot om ook eens op zoek te gaan naar zo'n draagbaar elektronisch muziekdingetje. Ik kan mijn zoektocht dus staken, want ik heb er nu één.

Het is een klein, licht apparaatje. Met 1 Gb geheugen. Dat blijkt voldoende te zijn voor dertien cd's: ik heb er drie Dylans, één Bløf, een dubbelcd van Genesis, twee Fogerty's, twee Neil Youngs en drie Randy Newmans op geladen en toen was-tie vol. Lijkt me voorlopig meer dan voldoende in het dagelijkse gebruik. Ik denk dat ik hem ga gebruiken voor muziek die ik vanaf het internet heb gedownload. Voordat ik een audio-cd brand kan ik dan eerst even luisteren. Scheelt weer cd-r/w's. Zuinig als ik ben.

De functies van het machientje zijn beperkt. Aan/uit, afspelen/pauzeren, volgende track, vorige track, harder en zachter. Meer zit er niet op. Lekker overzichtelijk. Muziek klinkt redelijk door de oortjes. Behalve dan de lage tonen, maar dat is nu eenmaal niet anders met dergelijke dingetjes.

Het beheer van muziek op de speler gaat kinderlijk eenvoudig, via mijn computer. Kwestie van kabeltje inpluggen en daarna met behulp van XP bestanden en folders slepen. Nu nog een kabeltje aanschaffen om dit dingetje te kunnen aansluiten op de AUX-aansluiting van het audiosysteem in mijn auto. Daarvoor heb ik een speciale headphone-to-headphone-minijack-kabel (3.5 mm) nodig. Die zat er niet bij.

Reacties

Anoniem zei…
Hee Franz,
ik hoop niet dat ie van het merk Victory is en dat ie gekocht is in de Mediamarkt in Leeuwarden. Er schijnt daar een partij(tje) besmet te zijn met een virus, zo recht uit de fabriek.
Maar als ik het goed begrijp, kan je de komende tijd heerlijk cruisen in je hippe Prius, met je hippe Mp3-speler en met gilende gitaren uit de boxen.
Zo krijg je alle meiden op straat gillend achter je aan.
(Best handig als je El naar haar afspraak met Bon Jovi laat gaan ;-)

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem