Katwijk uit, altijd lastig....

Katwijk - Feyenoord 1-0

Het is 14:29 en ik ben lekker aan het werk wanneer ik een sms'je ontvang van een gezellige collega. Hé, leuk, denk ik. Totdat ik de tekst lees. "Katwijk uit.... altijd lastig!" staat er. Verder niks. Wat zou er in Katwijk te gebeuren staan, denk ik nog? Komt Pink Floyd of Rammstein of Iron Maiden misschien een concert geven in dat mooie sportpark in het duin? Of is er geloot voor de KNVB-beker? Ik heb geen flauw idee waar dit bericht op slaat en ik heb toch mijn mobieltje in de hand, dus ik bel de gezellige collega direct maar op. Schaterlachend neemt hij de telefoon op. Hij vertelt me, met overduidelijk heel veel plezier, dat Feyenoord gisteren een oefenwedstrijd heeft gespeeld in en tegen de amateurs van Katwijk, een wedstrijd die Katwijk met 1-0 won. De mannen met wie ik het kantoor deel gaan zich er ook mee bemoeien. Ik hoor gegniffel achter me. Hoe genant.

Franz is fan van Feyenoord, de mooiste club van heel Rotterdam-Zuid. Als Feyenoord-fan heb ik het vaak niet eenvoudig. Op de een of andere manier scheppen vrienden (of wat zich daarvoor uitgeeft) die fan van Ajax zijn, er plezier in om zich te verkneukelen aan problemen bij Feyenoord. En om de een of andere reden kiezen ze mij uit voor dat geverkneukel. Ik vraag me: waar heb ik dit aan verdiend?

Feyenoord-fans zijn gewend aan teleurstellingen, het is maar al te vaak net niet. Daar ben ik eigenlijk wel blij om, want die enkele keer dat Feyenoord wél succesvol is, is de vreugde daarover, de voldoening, het genot dat daarbij behoort extra sterk! Hoe schaarser het goed, hoe groter de bevrediging wanneer je het weet te bemachtigen. Feyenoord-fans weten wat genieten is. De herinnering aan de UEFA-cup van een paar jaar geleden, daar kan ik nog heel lang op teren. En daar doet de uitslag van een doordeweeks oefenpotje in Katwijk niets aan af.

Hartwig, bedankt!

Reacties

Anoniem zei…
Ach die amateurs worden ook steeds sterker.....nee hoor, geeft helemaal niets hahahhahahahhahahahahhahahaha.
Freek zei…
Ach, Hartwig was kennelijk in een sms bui, want ook ik moch dit smsje ontvangen. Het was wel weer aanleiding voor een leuk telefoongesprek.

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid