No more samba

Frankrijk - Brazilië 1-0

Eindelijk zijn die Brazilianen weer eens niet bij de laatste vier; het werd tijd. Hautain, lui, ongeïnspireerd, hier en daar vadsig - hoogmoed komt voor de val. En fijn dat het de Fransen zijn die de halve finaleplaats voor hun neus wegkapen. Zidane, Henry, Ribéry, fijne spelers, slim, handig, met de wil om te winnen. Een verademing tussen al die teams die uitsluitend lijken te spelen om niet te verliezen.

de laatste vier

En toen waren er dus nog maar vier landen in de race om het wereldkampioenschap: Duitsland, Italië, Portugal en Frankrijk. Franz verwacht, nee hoopt op een finale Duitsland - Frankrijk...

Even wat geschiedenis:

8 juli 1982, Sevilla, halve finale: Frankrijk - West-Duitsland 3-3, West-Duitsland wint na strafschoppen. De wedstrijd van Schumacher en Battiston, onder leiding van Charles Korver. Dat was een mooie avond.

25 juni 1986, Guadelajara, halve finale: Frankrijk - West-Duitsland 0-2. Die Duitsers speelden toen best wel goed, maar de Fransen waren eigenlijk beter...

De Fransen hebben nog steeds een rekening openstaan uit Sevilla.

Reacties

Sharkroom101 zei…
Ik moet idd toegeven dat La France deze wedstrijd beter was dan Brazilie en dus
de terechte winnaar van deze (toch iets tegenvallende) pot. Deze uitslag is echter wel funest voor mijn
poule, want ik voorzag BRA als WK-winnaar, NOT dus.....

Ik hoop nu op de finale ITA - FRA, vanwege:
1) Ik gun het DUI nl. sowieso niet/nooit om in de finale te komen, dus moet ITA winnen
2) Ik gun het POR al helemaal niet na die schoppartij tegen ons/NL. Nu moeten wij 2 keer revanche nemen,
na de eerdere uitschakeling op Euro 2004.....

Ik hoop tevens dat FRA dan wint, want:
1) dat zou een mooie afsluiting zijn voor Zizou, tegen BRA soms weer briljant
2) ITA toch weer een kampioen van de armoe zou zijn, na die Schwalbe-pingel tegen AUS en het
getoonde spel: verdedigen en genadeloos counteren (zie ego-ist Pippo Inzaghi...)

We wachten af.......

PS. Ik zag overigens wel dat ik gedeeld 3e sta in de huidige tussenstand.....
Freek zei…
Frankrijk moet winnen, dan haal ik tenminste nog een paar punten in de poule.

Maar verder kan dat land me gestolen worden....

Voetballiefhebber FritZ hoopt dat Duitsland gewoon de titel pakt. Zij hebben het beste voetbal laten zien en het een na beste andere voetballende land uitgeschakeld.
Anoniem zei…
De volgende redenering snijdt ook hout:
Laat POR maar wereldkampioen worden.
Dat is dan nog enig verzachting voor die jongens van Oranje. Van de Weltmeister verliezen kan toch niet echt een schande zijn!
Of past dit niet in de voetbal-logica?
Frans zei…
Sharkroom101 kan tevreden zijn: we gaan zijn gedroomde finale beleven: FRA-ITA.
Franz is enorm onder de indruk van wat het Italiaanse team liet zien tegen Duitsland. Maar de Fransen kunnen er ook wat van!
Ik hoop dat Italië wint.

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid