David Bowie en Iggy Pop samen met New Order

David Bowie, Roxy Music and Iggy Pop are among the acts confirmed to join New Order on the soundtrack to the new film about Joy Division singer Ian Curtis, 'Control'.

As already reported on NME.COM, New Order, who formed from the ashes of Joy Division after Curtis committed suicide in 1980, are to perform the score for the movie, which begins filming in July. But the soundtrack will also feature original Joy Division and Warsaw (as they were initially known) songs. Other acts set to appear on the soundtrack include Buzzcocks, Lou Reed and the Sex Pistols, according to worldinmotion.net. The movie will be directed by Anton Corbijn, and features Sam Riley - the frontman of indie band 10,000 Things - in the role of Curtis.

bron: New Musical Express

Ian Curtis pleegde zelfmoord door zich te verhangen. Toen zijn lichaam werd gevonden speelde Iggy Pop's The Idiot op de draaitafel.

Onze eigen Anton Corbijn, hof-fotograaf van vele groten van de rockmuziek, als regisseur. Een nieuwe stap.

Reacties

Babs zei…
Ik ben erg benieuwd naar de film, Joy Division was namelijk één van mijn favoriete bands in de donkere jaren 80. Lijkt me ook een interessante soundtrack te worden.
Anton corbijn heeft in het verleden toch al eens een videoclip van Joy Division geregisseerd (naar ik meen uit eerbetoon aan Ian), ik ben even de naam kwijt, maar ik zie het nog zo voor me: beelden in zwart wit van mensen die over het strand lopen met kappen op hun hoofd. De clip liep in ieder geval niet over van vrolijkheid, maar was natuurlijk erg passend bij de in en in trieste , maar ontzettend mooie muziek van Joy Division.

Groetjes!
Frans zei…
Die clip betrof volgens mij de single Atmosphere.
Anoniem zei…
Franz, je weet, dat ik niet een echte voetballiefhebber ben.
Wat anderen hebben met voetbal, heb ik met Anton Corbijn.
'Onze jongen' presteert het toch maar op het woelige wereldpodium van grote sterren.
Hij is een integere en graag geziene artiest, waarvan de groten der aarde zijn vakmanschap op waarde weten te schatten.

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid