ledenraadplegingen

"Vorige maand hebben we de onfatsoenlijke taferelen gezien die ontstaan wanneer een politieke partij het aan de gewone mensen overlaat om de partijleider te kiezen. Ik denk met weemoed terug aan vroeger, aan de tijd van Wiegel en Van Riel. Toen wist je als mens tenminste waar je aan toe was met de VVD: nette heren die duidelijk waren in wat ze wilden met het land en die precies wisten hoe ze dat zouden gaan doen. Niks ledenraadpleging, geen paniekreacties op opiniepeilingen, gewoon doen wat gedaan moet worden. Dat waren nog eens tijden. En kom daar nu eens om. Het hele gedoe van democratisering is begonnen met D66. Die moesten zonodig hun leden de lijsttrekker laten bepalen. Slapjanussen zijn het! En je ziet waar dat allemaal toe leidt: al jaren lang zwalkt die partij van de ene coalitie naar de andere, van de ene kant naar de andere kant. En uiteindelijk houden ze geen kiezer meer over. De kiezer wil maar één ding: duidelijk leiderschap.
Als zelfbenoemd lijsttrekker van de Partij voor het Fatsoen bied ik die duidelijkheid. De mensen die mij kennen weten wat ze aan mij hebben. Visionair, bevlogen, robuust en zeker. Vertrouw mij en u zult zien dat het allemaal goed komt met dit land.
"

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem