David Bowie en Nokia

David Bowie het nieuwe gezicht van Nokia

Nokia gaat zich meer richten op multimedia-diensten. Er zit wel iets in die strategie. Wanneer ik de deur uitga heb ik vaak drie verschillende digitale apparaten bij me: mijn gsm, mijn camera en een mp3-speler. Het is technisch natuurlijk heel goed mogelijk om de functies van deze drie te integreren in één apparaat: één machientje waarmee je kunt bellen, e-mailen en internetten (via umts), foto's maken en muziek luisteren. En het wordt helemaal aantrekkelijk wanneer je daar aanvullende diensten op kunt krijgen, zoals liedjes downloaden. Daar richt Nokia zich dus op. En daar komt qua marketing David Bowie om de hoek kijken. Dat vind ik een opvallende keuze van Nokia.

Ik denk dat het vooral het jongere publiek is waar Nokia zich op richt. En het is maar de vraag of David Bowie aanspreekt bij die doelgroep. Voorheen kenden we Bowie als de 'kameleon' van de rockmuziek, maar ik ben bang dat hij vandaag de dag meer als dinosaurus wordt gezien. Weliswaar ook een reptiel, maar toch een iets ander beeld.

Reacties

Isis zei…
Wegen van de marketing zijn vaak voor leken ondoorgrondelijk.
Hoe ondoorgrondelijker ze lijken, hoe succesvoller vaak ook..

Ben benieuwd of Bowie de verkoop van Nokia-toestellen kan verhogen!
Anoniem zei…
Franz, alle jeugd heeft toch al zo een multimedia mp3/telefoon/camera/playstation geval/ding/iets. Maar wij, mannen van de oude stempel moeten ook mee in de revolutie. Bowie vind ik nog niet zo'n verkeerde keuze.

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid