De avondspits

Extreme avondspits op een na drukste ooit

De avondspits van vanavond valt in de categorie "extreem". Er stond maximaal 594 kilometer file op de Nederlandse wegen, dat was om precies kwart voor zes vanmiddag. De verwachting is dat de files maar langzaam oplossen omdat het blijft regenen. De problemen doen zich voor in heel Nederland, maar met name in het westen, midden en zuiden van het land, omdat hier de buien al voor de spits begonnen.

Het blijft filerecords regenen deze week: de avondspits van vandaag staat op nummer twee in de lijst met zwaarste avondspitsen ooit.

Bron: VID

Ook ik stond dus in meerdere files. Ik kwam een uur te laat aan op mijn afspraak. Ik vertrok om half vier uit Delfzijl en was om zeven uur bij Groot Kievitsdal in Baarn. In dergelijke situaties is het belangrijk om te kunnen vertrouwen op de verkeersinformatie. Die stuurde me dus het bos in. Ik was oorspronkelijk van plan om via de A6 door de polder te rijden. Maar vlak bij Groningen hoorde ik dat op de weg van Almere naar Hilversum een lange file stond en dus besloot ik om via Zwolle en Amersfoort te gaan. Wat ze niet verteld hadden was dat daar een nog veel langere file stond. Dat noem je dus van de regen in de drup. Ik neem me voor om niet meer naar de verkeersinformatie over de radio te luisteren. Het knopje 'TA" van mijn autoradio gaat uit. Liever geen informatie dan onjuiste informatie is mijn motto.

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid