De stemming 2006

“Eigenlijk is er zo weinig gebeurd dat ze zonder problemen de vorige Stemming kunnen uitzenden. Maar er gaat nog van alles gebeuren, wat niet leuk bedoeld is, maar wel mooi meegenomen. Zo helpt het aftreden van Donner en Dekker me al voor een deel uit de brand.”

Freek de Jonge hanteert het fileermes. Genadeloos krijgt de hele politiek er van langs. Hij spaart niemand. Maar eigenlijk heeft hij het daarmee over heel Nederland. Want is het niet zo dat het land de leiders krijgt die het verdient?

Ik heb met plezier gekeken en geluisterd. Freek in zijn vertrouwde rol als nationale hofnar. Zijn boodschap is helder: zolang in Nederland het journaal begint met een item over een hijskraan in Emmen die dreigt om te vallen is er iets goed fout met ons allemaal. En dat is niet alleen te wijten aan onze politici.

Reacties

Isis zei…
Ik heb ook erg genoten!
Zojuist nog wat reacties gelezen bij een krantenartikel van De Telegraaf.
Daar overheerst vooral de mening dat het schandalig is dat een 'rode roeptoeter' onze meningen vandaag gaat beinvloeden.
Heb toch het idee dat de Telegraaflezers niet gekeken hebben! Ik vond het een goede, kritische en politiek-neutrale show!
Felix zei…
Het NOS-journaal zou moeten ophouden proberen te concurreren met de commerciële zenders door 'leuk nieuws' te brengen. De dag na Freek was ik behoorlijk somber over de wereldsituatie. Zo hoort het ook!

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem