De orangerie

De OrangerieIndrukwekkend. Ik parkeer mijn auto op het parkeerplaatsje aan het begin van de Elswoutselaan in Overveen en wandel door de toegangspoort het landgoed Elswout binnen. Rechts voor me zie ik het al liggen, de Orangerie. Neorenaissance noemen ze dat. Het doet me denken aan de gebouwen van Artis. Op zondag is het er druk. Gezinnen met kinderen. Wandelende senioren.

In de Orangerie hoef ik alleen maar iets op te halen en ik sta binnen vijf minuten weer buiten. Maar in die enkele ogenblikken kan ik wel even goed rond kijken. Van binnen ziet het er heel chique uit. Schoon, licht, asbakjes op tafel, bedienend personeel in uniform, koffie met gebak, thee met chocolaatjes. Mooie tent. Geweldige locatie.

Reacties

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid