Emotionele chantage

De Nationale Postcode Loterij

Ik word gechanteerd door de Nationale Postcode Loterij. Met hun reclameslogans bezorgen ze me angst om spijt te krijgen wanneer ik geen lot zou kopen.

De werkwijze van de Postcode Loterij verschilt van andere loterijen doordat ik zeker weet dat als ik geen lot zou hebben en de buurman wint een prijs, ik rijk zou zijn geweest als ik wel had meegedaan. Het verliezerschap wordt er hard ingewreven wanneer de rest van de straat er met de miljoenen vandoor gaat en ik al die cabrio's, campers en verbouwingen voor de deur zie.

Om te voorkomen dat ik psychische schade oploop doe ik dus noodgedwongen mee met de loterij. Niet alleen met mijn huidige postcode, maar ook met alle postcodes waar ik ooit heb gewoond: 2236 SB, 2402 VB, 2286 LA, 2161 ZM, 2161 DM, 2202 TP, 1093 GA, 2211 GP, 2182 KL, 1975 DC. En om niet het lachertje van de buurt te zijn kom ik dus niet weg met slechts één miezerig lootje. Dus per postcode vijf loten. Plus de jackpot-bonus, natuurlijk. Het kost me maandelijks een vermogen, maar ik laat me niet kisten.

Ik zit volkomen klem. Ik kan het me psychisch niet veroorloven om niet mee te doen, maar ik kan het me financieel nauwelijks veroorloven om wél mee te doen. Het wordt de hoogste tijd dat de rechter deze vorm van chantage door de Postcode Loterij een halt toeroept. En mij schadeloos stelt voor al die jaren van vruchteloze deelname.

Reacties

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid