Naso lungo

Op vakantie deze zomer in Italië kocht ik een leuk keycord. Giallorosso, de fraaie clubkleuren van Roma. Sindsdien gebruik ik het op mijn werk, voor mijn id-card. Sinds september bijna dagelijks aanleiding voor enkele verbale plaagstootjes vanuit Lazio-hoek. Want de animositeit tussen de twee Romeinse clubs strekt zich uit tot in de bedrijfsrestaurants op Schiphol.

Lazio is de competitie in de Serie-A goed begonnen en draait voor het eerst sinds jaren bovenin mee. Roma daarentegen is dramatisch van start gegaan en staat in de degradatiezone. Pijnlijk.

Gisteravond was de eerste stadsderby van dit seizoen. En het werd een heerlijk avondje: 1-0 voor Roma! Mijn keycord straalt vandaag.

Reacties

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid