Ziggy niet

De verkiezing van de Haarlemmer van het jaar

Ziggy KlazesZiggy is jammergenoeg niet gekozen tot Haarlemmer van het jaar 2007. De redactie van het Haarlems Dagblad nomineerde tien stadgenoten voor deze eretitel, de lezers mochten stemmen en uiteindelijk nam een jury het besluit. Stemmen kon via internet op de site van het HD, onbeperkt. Hoe meer stemmen, hoe meer vreugd', moet men gedacht hebben bij de redactie. Daar heb ik dus volop gebruik van gemaakt: dagenlang stemde ik op Ziggy. Tientallen, honderden stemmen bracht ik uit. Maar het heeft niet mogen baten: de jury besloot achteraf om per IP-adres slechts één stem te tellen. Beetje flauw, ik dacht dat dergelijke stembuspraktijken alleen in landen als Kenia voorkwamen.

Op deze gemanipuleerde manier is de titel en de bijbehorende plexiglas award toegewezen aan Nol Schulte, weliswaar ook een zeer verdienstelijke Haarlemmer, maar toch. Jammer voor Ziggy, ik had haar die titel én award zeer gegund.

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem