Even Apeldoorn bellen

In Apeldoorn bevindt zich een organisatie met een probleempje. Vandaag meldt staatssecretaris De Jager van Financiën dat de 730,000 digitaal verstuurde aangiftes niet verwerkt kunnen worden door de Belastingdienst. Computerfoutje. Iedereen die al aangifte heeft gedaan krijgt binnenkort een brief met het verzoek om de aangifte nogmaals te versturen.

De Jager beschouwt dit niet als een op zichzelf staand incident. Hij grijpt in in de aansturing van het automatiseringscentrum: de Apeldoornse ict-afdeling komt onder directe leiding vanuit Den Haag. Het blijkt namelijk niet de eerste keer te zijn dat er een ict-probleempje is bij de Belastingdienst. De Jager wil nu dat er een afdeling 'ict-regie en architectuur' komt. Daarnaast worden alle test- en implementatietrajecten herzien en worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen in het verwerkingstraject van de belastingaangiftes.

Ik heb al aangifte gedaan en behoor dus tot die groep van 730,000 mensen die dat opnieuw moeten doen. Gelukkig heb ik die aangifte bewaard op mijn computer. Ik reken erop dat ik flink wat belastinggeld terugkrijg van staatssecretaris De Jager. En dat heb ik dan altijd het liefst dan maar zo snel mogelijk op mijn girorekening staan. Ik wacht dus niet op die brief en heb direct de aangifte nogmaals verstuurd.

Reacties

Freek zei…
Wellicht werkt het dan weer niet, want vanmiddag pas geeft de staatssecretaris meer tekst en uitleg of de Belastingdienst de aangiften nu wel kan verwerken.
Anoniem zei…
730.000 excuses? Automatisch een extra aftrekpostje van 1000 euro voor alle braveriken die hun aangifte al verstuurd hadden lijkt me een mooier gebaar.

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid