Vrij baan, wij komen eraan!

“Het is campagnetijd. En dat betekent ook tijd voor de partijen om hun thema’s te kiezen. Mijn Partij voor het Fatsoen is hierin overduidelijk: dé thema’s zijn economische vooruitgang, milieu en omgangsvormen, dat zijn de kernpunten uit ons verkiezingsprogramma. Binnenkort zal mijn verkiezingsprogramma landelijk integraal worden gepubliceerd, maar hier alvast een voorproefje. De titel van het programma is “Vrij baan, wij komen eraan!”. Die titel refereert aan een belangrijke bestuursmaatregel die wij zullen invoeren zodra we aan de macht zijn. Dat betreft namelijk het volgende creatieve idee, waarmee maar liefst drie vliegen in één klap worden geslagen en alle doelstellingen worden gehaald. Met onmiddellijke ingang zal iedereen voortaan steeds één week werken en één week vrijaf zijn. Altijd is de helft van Nederland vrijaf. Van de ene op de andere dag zullen de files in Nederland tot het verleden behoren. Denk eens aan wat dat zal opleveren: al die uren tijdverlies die we nu met z’n allen oplopen tijdens het stilstaan ’s morgen en ’s avonds zetten we om in productieve tijd! Opgewekt beginnen we aan de werkdag, waardoor de productiviteit nog groter zal zijn. En het is economische groei zonder extra druk op het milieu, want het aantal autokilometers zal drastisch afnemen. Het behalen van de Kyoto-normen is nog maar een peulenschil! En voor wat betreft de omgangsvormen, iedereen weet hoe het eraan toe gaat in die files. Niks geen opgefokt rijgedrag, geen opgestoken vingers meer. Het zal aan de Partij voor het Fatsoen te danken zijn dat Nederland door deze briljante maatregel in een paradijs verandert. Denk er maar eens over wanneer u morgenochtend in de auto zit, op weg naar uw werk…”

Reacties

Anoniem zei…
Weledelgeleerde heer Koperslager,
Hoe denkt u dat dit in de praktijk uitpakt wanneer je klanten of leveranciers niet meer kunt bereiken aangezien die de andere week aan het werk zijn?
En hoe moet dat dan in de zorgverlening wanneer voogden of casemanagers om de week een hele week niet bereikbaar zijn?
Alvast vriendelijk bedankt voor uw reactie.
Frans zei…
"Geachte mevrouw Goudsbakker (wel een beetje een vreemde naam, zeg nu zelf), dank u zeer voor uw vragen. U zult wellicht denken dat ik niet aan de door u genoemde cosnsequenties heb gedacht. Niets is minder waar!
U noemt klanten en leveranciers, ik denk: logistiek. Plannen, just-in-time, u weet wel. Marktwerking zal dit probleem oplossen: met slimmere ritplanningen zal de ene leverancier zich onderscheiden van de andere. En daardoor een groter marktaandeel verwerven. Dat regelt zichzelf dus uitstekend, daar zijn nog overheidsmaatregelen voor nodig.
Verder refereert u aan de zorgsector. Ik meen te mogen afleiden dat u van mening bent dat het op de een of andere manier belangrijk zou zijn als alle voogden en keeswerkers altijd bereikbaar zouden zijn. Ik ben zo vrij daarover met u van mening te verschillen. Je moet toch altijd een afspraak met zo'n knakker/knakster maken, dat duurt toch al ik weet niet hoe lang, en dan is je dossier altijd zoek en en dat kan dus best ook wel een weekje later. Niks aan het handje. Een beetje onthaasting is ook in de zorg een zegen.
En vergeet niet, dat als er dan een keertje ergens brand is, dan kan de brandweer er tenminste een beetje snel zijn.
Freek zei…
Goedenavond Marcus,

Heb je je verkiezingsprogramma ook laten doorrekenen door het CPB?

Ik ben benieuwd wat zij ervan vinden. Graag ontvang ik daarvan dan een kopie van hun bevindingen in mijn mailbox.

Je weet me te bereiken.

Groeten,
FritZ
Frans zei…
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Frans zei…
"Dat CPB is een zwaar overschat instituut. Ik neem ze pas serieus wanneer ze een keer publiceren met hoeveel procent de economie zou groeien wanneer het CPB er niet meer zou zijn. Tot die tijd heb ik voldoende aan mijn eigen rekenmachine. Na die tijd ook, trouwens."
Freek zei…
Goedenavond Marcus,

Het lijkt me zinvol dat je je programma toch laat doorrekenen door het CPB.

De andere partijen maken gehakt van je programma als je dat niet doet, neem dat maar van mij aan.

Groeten,
FritZ
Felix zei…
Ik wil ook graag reageren, maar kan pas volgende week.
Anoniem zei…
Nisschien een ideetje om de workaholics ook tegemoed te komen.
Je zou vrije dagen kunnen ruilen tegen werkdagen met mensen die meer vrij willen zijn.

Ik wil wel wat werkdagen ruilen!!

Hr. Taaz.

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem