Een andere auto

Toyota AvensisIk ben op zoek naar een andere auto. Ik gebruik de laatste week van mijn vakantie om eens goed rond te kijken. Vanmiddag komen we bij de Haarlemse Toyota-dealer terecht. Ik wil namelijk wel eens goed zien hoe een Avensis er van binnen uit ziet. Dat kan dus. Want er staan er twee in de showroom. Mooie auto's, die mijn verwachtingen eigenlijk overtreffen. Ik maak de afspraak om a.s. donderdag een proefrit te maken. Dan kan ik ook eens ervaren hoe hij rijdt.

Toyota PriusDe verkoper is nog niet helemaal tevreden. Hij troont ons mee naar buiten en vraagt ons plaats te nemen in een Prius. "Ik heb het voorrecht om in deze auto van de zaak te mogen rijden", zegt-ie. Zelf kruipt hij achter het stuur. Enthousiast vertelt hij over de geavanceerde techniek die zich onder de motorkap bevindt. Twee motoren: een benzinemotor en een elektromotor. Hij start de auto en tot mijn stomme verbazing hoor ik helemaal niets. En toch doet-ie het, want hij rijdt gewoon weg! Dit is leuk. De verkoper omschrijft de auto als "een computer op wielen".

Nu weet ik het niet meer. Avensis of Prius? Laten we eerst donderdag maar eens een Avensis-ritje maken. Dan zien we daarna wel weer verder.

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid