Lip Sync Hell

Ik had dus een mooie nieuwe tv gekocht. Een lcd-tv. Mooi ding, hoor, met het beeld is niks mis. Maar mooi geluid kun je natuurlijk niet verwachten van deze platte kasten, ondanks de vele mooie woorden daarover van de fabrikanten. Nou hoeft dat ook helemaal niet, voor geluid heb ik namelijk mijn A/V-receiver met surround-speakers.

Niet helemaal dus. Want wat blijkt? Deze tv vertraagt het beeld, waardoor bij het bekijken van een film vanaf de dvd-speler beeld en geluid niet synchroon lopen. Het geluid is merkbaar vroeger dan het beeld. Zéér irritant. En na bijna eindeloos puzzelen met aansluitingen, kabeltjes en installatiemenu's, bellen met helpdesks onoplosbaar. Tenzij ik bereid ben om met 2.0-stereo geluid genoegen te nemen. Conclusie: ik kan kiezen uit:

  • synchroon 2.0 (stereo), en
  • a-synchroon 5.1 (surround)

Caught between a rock and a hard place, dus.

De enige uitweg uit deze lip sync hell is een extra apparaat aanschaffen, een digitale geluidsvertrager. "Lost al uw synchronisatieproblemen op - onmisbaar voor wie via een A/V-systeem naar films luistert." Voor de niet onaanzienlijke prijs van € 235,- Het is eigenlijk bij de wilde spinnen af.

Die lampenkappen zijn het toch nèt niet.

Reacties

Anoniem zei…
Je moet tegenwoordig ook overal op letten!
Had je geen voorlichting / waarschuwing hierover gekregen door je verkoper??
Felix zei…
Er is toch zoiets als garantie?
Isis zei…
Dit lijkt me echt iets voor een van de vele consumentenprogramma's... Of in elk geval met het dreigen ermee!

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid