De altijd gezellige ITC Reisclub

Senioren vormen tegenwoordig een aantrekkelijke doelgroep voor aanbieders van producten en diensten. Senioren hebben tijd, trekken er graag opuit en hebben vaak wat geld te besteden. Er zijn organisaties die graag wat aan hen verdienen. Op zich niets mis mee. Maar het is wat anders wanneer die senioren bij de neus worden genomen - wanneer die oudjes worden verleid om nutteloze dingen te kopen voor veel te veel geld. Onder valse voorwendsels worden hen voordeeltjes voorgehouden, die helemaal geen voordeeltjes zijn. Zeker, er zijn natuurlijk bonafide aanbieders, maar er zijn ook louche clubs. De ITC Reisclub blijkt zo'n vage organisatie.

Je hebt er vast wel eens van gehoord. Voor weinig geld kun je met hen een leuk dagtochtje maken. Naar Giethoorn of zo. En welke bejaarde wil dat nou niet? Is toch leuk. En zo kom je nog eens ergens. Onderweg krijg je een verkooppraatje. En daar zit hem de crux van de ITC Reisclub. Want de producten die ze daar te koop aanbieden, zijn producten die je anders nooit aangeschaft zou hebben. Een potje zalf van meer dan € 200.-, een matras van € 1,500.-, een enorme korting op een mooie buitenlandse reis. Het kan allemaal niet op.

Trap er niet in!

De ITC Reisclub staat geregistreerd op hetzelfde postadres als Hollandia Tours:
Postbus 430
5680 AK Best

Het zal vast wel allemaal binnen de regels van de wet zijn wat die gasten doen, maar het is op z'n zachtst gezegd onethisch om op deze wijze oudjes geld uit de zak te troggelen. En dat schrijf ik niet omdat ik bang zou zijn dat mijn erfenis de mist in gaat of zo.

Reacties

Anoniem zei…
ik heb de ITC reisclub laten weten dat ik geen post meer van ze wil ontvangen,en toch krijg ik welke keer weer post. ik heb toen geschreven naar het adres wat op de reclame evelop staat postbus 70204 3000 rotterdam, maar ze reageren helemaal niet.ik zie nu op deze site dat ze in BEST zitten dus ik probeer het nog maar eens. het hangt me de keel uit dat je van zulke mensen niet meer afkomt als je dit wilt vriendelijke groeten van henny offermans uit kerkrade
Anoniem zei…
Ben zojuist verrast met een winst-certificaat. Voor 1 Euro 90 mag ik mee. Van de partij zijn Van Gerwen B.V., Postbus 112, 5530 AC Bladel, Hollanddia Tours, adres idem. Beide "bedrijven" hebben als adres Ambachtsweg 5j, 5531 AC Bladel. De Reserveringscentrale ITC Reizen (verders nergens te vinden) hanteert dezelfde postbus. In Best was de grond onder de voeten kennelijk te warm geworden. Deze gelegaliseerde bejaardenoplichters zijn dus ook in 2009 aktief.
Anoniem zei…
mijn moeder ging 4jaar geleden nog mee met zo´n reizen helaas is ze 3jaar geleden overleden de mensen die het huis hebben gekocht krijgen steeds post van hun naar herhaaldelijk schrijven komen wij als kinderen niet van de reisclub af kunt uw me vertellen of de reisclub jolanda bakker vip klantenservice hier ook bij hoort wij vinden het vervelend voor ons maar ook voor de nieuwe bewooners met vriendelijke groet een dochter
Anoniem zei…
op mijn oud adres koomt steeds post aan van reisclub JOLANDA BAKKER,ik kan nergens een adres vinden om mij hiervan uit te schrijven wie kan mij hierbij helpen B.V D.

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid