Always coming back to you

Waar was Franz?

Het is bijna twee weken geleden dat ik mijn laatste bericht postte. Daarna werd het stil op Franz' World. Dat komt, Franz had even andere prioriteiten.

Enkele dagen per week werken in Parijs is op zich goed te doen, maar ik heb het nog niet voor elkaar dat ik van daaruit 's avonds op een hotelkamer, of wachtend op mijn vlucht op de luchthaven van een goede internetverbinding gebruik kan maken. Ze hanteren daar allemaal van die systemen waarbij je een soort van prepaid tegoed van x online-minuten moet aanschaffen. En daar pas ik voor - ik vind dat de grootst mogelijke onzin. En dat doe ik dus niet.

De afgelopen week was ik ook weer drie dagen in Frankrijk, maar deze keer niet voor mijn werk. Ik ben dinsdagochtend plotseling en volkomen onverwacht op reis gegaan. Mijn moeder (82) is daar maandagochtend onderweg naar haar vakantieadres in Spanje gevallen, heeft haar heup gebroken en ligt in een ziekenhuis in Romans-sur-Isère. En mijn vader (77) zit daar een beetje hulpeloos bij. Beiden hebben hulp en ondersteuning nodig. Dus met Mirjam en Elly in de auto gestapt en ernaartoe. Een hele dag rijden. Kwamen in het ziekenhuis aan toen moeder net terugkwam van de operatie. Was wel even schrikken! Ze had erg veel pijn en was af en toe een beetje in de war. Maar na woensdagmiddag ging het gelukkig weer beter met haar. Donderdagmiddag zijn Elly en ik weer naar huis terug gereden; Mirjam bleef. We verwachten dat moeder ergens in de loop van volgende week naar huis kan worden overgebracht. Althans wanneer haar herstel een beetje voorspoedig verloopt. Donderdagavond laat thuis.

Vrijdagmorgen naar de tandarts voor een al drie keer uitgestelde wortelkanaalbehandeling. Daarna 's middags met pijn in mijn onderkaak op kantoor in Amsterdam PMP-examentraining. Examen is op 18 oktober. Dat wordt nog een hele kluif.

Gisteren naar Alphen aan den Rijn voor de welcome home-party van Karin en Willem. Volgens verwachting emotioneel. De gastvrouw moest veel huilen. De schat.

Vanaf vandaag komt het een en ander allemaal weer in wat rustiger vaarwater. Hoop ik.

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid