e-Freight

"Air France KLM Cargo is vandaag op luchthaven Schiphol begonnen met het digitaal afhandelen van vrachtzendingen", meldt De Telegraaf. Prominent op de voorpagina. Dat lijkt warempel wel nieuws. Geïnteresseerd lees ik verder. "De gegevens over vrachtzendingen worden voortaan in een computersysteem opgeslagen en verwerkt." Lees ik dat nu goed? Ja, het staat er echt: De gegevens over vrachtzendingen worden voortaan in een computersysteem opgeslagen en verwerkt.

Sinds 1980 doe ik wat aan automatisering. En van die ruim zevenentwintig jaar heb ik er toch al gauw vierentwintig besteed aan het automatiseren van luchtvrachtprocessen bij KLM Cargo, tegenwoordig Air France KLM Cargo. En dan zou nu het moment bereikt zijn dat gegevens van luchtvrachtzendingen in een computersysteem worden opgeslagen en verwerkt! Dat ik dat nog mag meemaken. Vanmiddag hebben we met de hele afdeling de kaartenbak onder luid gejuich ondersteboven gekiept. Een feestelijk moment.

Alle gekheid op een stokje, het bericht in de krant was een klein pietsje onvolledig. Bedoeld werd dat er vanaf vandaag geen papieren vrachtbrieven meer nodig zijn voor luchtvrachtzendingen. Dit is een belangrijk moment. Vijftien jaar geleden begonnen we al met initiatieven in deze richting. En pas nu is het gelukt. Dit is een mijlpaal op globale schaal.

Reacties

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid