The Pledge, The Turn, The Prestige

The Prestige

The Prestige - Christopher Nolan (2006)

Vanavond genoten van een uitstekende film. Twee weken geleden voor een paar euro aangeschaft. Ik had goede recensies gelezen, maar om de een of andere reden had ik toch zo mijn twijfel. Een film over twee elkaar beconcurrerende goochelaars van zo rond het jaar 1900, zou dat nou wel wat zijn? Mijn twijfel was volkomen onterecht: dit is een zeer onderhoudende film. De plot is buitengewoon ingewikkeld, telkens weer word je als kijker op het verkeerde been gezet, of juist weer niet. Het zijn per slot van rekening goochelaars. De film is als het ware één grote goocheltruc. Vanaf het eerste moment goed opletten!

Prima acteerwerk ook.

Are you watching closely?

Het is net als met een goocheltruc: zodra die klaar is wil ik hem nog eens zien, om te kijken wat er nu écht gebeurt. Zo ook met deze film: zodra die klaar was wilde ik hem direct nogmaals bekijken. Dat doen we binnenkort dan nog maar eens.

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid