Makkum en Franeker boven

Greetje Gladpootjes

Van Greetje Gladpootjes, onze royalty-verslaggeefster:

Koninginnedag! Het jaarlijkse Oranjehoogtepunt, van en voor de hele familie. Ik heb speciaal de wekker gezet (op 5:25) en zit al vanaf vanmorgen vroeg aan de kijkbuis gekluisterd. Wat vind ik dit leuk. De hele koninklijke familie jeu-de-boelt, steekt ring, boet net en zingt feestelijk koor. De mannen strak in het pak (wat is die WA toch een kanjer **zucht**, ik heb al twee keer een schone Sloggy moeten aantrekken), de dames bijna allemaal in het roze, onder een stijlvol hoedje. Laurentien heeft zelfs speciaal voor de gelegenheid haar bovenlip gewaxt.

Feest in Makkum

Ons hele land schaart zich op een dag als vandaag als één m/v achter de zo sympathieke Oranjes. Ik ben zo trots op ze. Zoals zij zijn er geen anderen. Want kom daar in het buitenland maar eens om: een koninklijke familie die zo dicht bij de onderdanen staat, zo bijzonder en tegelijkertijd zo gewoon, gewone royals die altijd zo lief lachen naar iedereen.

Ik wens hen een hele fijne feestdag toe. Met veel couleur locale en zo.

Nou doei, ik moet me weer verschonen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid