De Radio 2 Top-2000

Vanaf 6 november kan het weer: stemmen voor de Top-2000! Ik ben nu al zenuwachtig. Want er zijn zoveel prachtige songs gemaakt. Ik kan er maar tien kiezen, dus dat wordt een zware beslissing.

Shortlist

Om het keuzeproces te stroomlijnen werk ik met een shortlist. En van daaruit moeten dan over tien dagen de tien mooiste liedjes overblijven. Voorlopig staan daar de volgende liedjes op:

  • David Bowie - "Heroes"
  • David Bowie - Life on Mars?
  • David Bowie - China Girl
  • Neil Young - Like a Hurricane
  • Neil Young - Keep on Rockin' in a Free World
  • Bob Dylan - Like a Rolling Stone
  • Bruce Springsteen - The River
  • Beatles - Strawberry Fields Forever
  • Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
  • T. Rex - Get it On
  • Thunderclap Newman - Something in the Air
  • Golden Earring - Radar Love
  • Love - Alone Again Or
  • Robbie Williams - Strong
  • Eros Ramazzotti - Musica È
  • Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
  • Pink Floyd - Comfortably Numb
  • Beach Boys - God Only Knows
  • Dusty Springfield - Son of a Preacher Man
  • Who - Pictures of Lily
  • Who - Won't Get Fooled Again
  • Richard Harris - McArthur Park
  • Lou Reed - Walk on the Wild Side
  • Iggy Pop - Lust for Life
  • Tom Petty - Mary Jane's Last Dance
  • The Jam - A Town Called Malice
  • Rein de Vries - Patsy
  • Band - The Weight
  • Buffalo Springfield - Expecting to Fly

Ik ben eruit! Een mooi lijstje, al zeg ik het zelf.

Reacties

Baba O'Riley zei…
Wat een boeiende keuze voor The Who? Wat is het verhaal voor jou, achter Picture of Lily?
Anoniem zei…
Een mooi lijstje, maar er ging net voor Eros even een koude rilling langs mijn rug. Gelukkig warmde Eros mij weer op.
Anoniem zei…
Aan welke versie van Heroes geef jij de voorkeur?
Ken je de prachtige akoestische versie op het Bridge School Concert uit 1997?

Verder is degene die boven Eros staat ook voor mij eigenlijk de enige, waarvoor ik absoluut niet m'n bed uit kom.

Dat betekent toch nog wel een zeer hoge score met gemeenschappelijke voorkeuren.

Maar je lijstje zal zich toch nog wel eerst wat verder uitbreiden, totdat je gaat indikken naar de shortlist??
Alleen het proces is al leuk, toch?!
Anoniem zei…
Ik ben benieuwd, wat er over blijft.
Maar wat zie ik???

Een nummer van David Bowie doorgestreept?

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid