Mijn astrologische tweelingbroer

Ik ben geboren op 27 juni van het jaar 1957. Ik ben niet de enige, op die dag zijn natuurlijk nog veel meer mensen geboren. Ik ben lang op zoek geweest naar beroemde Nederlandse mannen met wie ik die geboortedatum gemeenschappelijk heb. Beroemde voetballers heb ik niet gevonden. Adri van Tiggelen, de Spijker, kwam het dichtst bij, hij is van 16 juni 1957.

Maar in de popmuziek heb ik nu eindelijk mijn astrologische tweelingbroer gevonden! Het is Jack Poels, de zanger van de groep Rowwen Hèze. Ik vond er nooit wat aan, aan die tex-mex-muziek uit America (Lb.), maar nu ik dit weet luister ik met andere oren naar de onverstaanbare nasale stem en de melancholisch stemmende trekzak van deze kanjer. Ik voel ineens een sterke band, een broederschap.

Reacties

Anoniem zei…
Ik zeg: Bestel Maar!
Isis zei…
Je kunt een slechtere tweelingbroer treffen! Ik vind het een aantrekkelijke man en de muziek geweldig!

Ik word altijd meteen vrolijk als ik Rowwen Heze opzet! (Ben misschien bevooroordeeld omdat ik gewoon heel graag luister naar muziek met een accordeon)

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid