een middag met Malm

Het is gelukt: Malm zit in elkaar.

Van de week ben ik met El op een avond naar IKEA geweest om daar een nieuw kastje aan te schaffen. Na wat zoeken, wikken en wegen viel de keus op Malm, een laag kastje met vier grote laden, waar een mens belachelijk veel spulletjes in kan opbergen. Na de verhuizing vorig jaar stonden er nog steeds een paar dozen met allerlei dingetjes en dangetjes in de logeer- annex werk- annex computerkamer. Eigenlijk een zootje.

Malm kwam in één pak en woog achtentwintig kilogram - een hele sjouw. Hij stond sinds woensdagavond als pak in de gang. Vanmiddag om één uur heb ik hem uitgepakt en begon ik aan de constructie.

Reeds bij het uitpakken begrijp ik dat dit een hele klus wordt. Het begeleidende boekje telt een indukwekkende achttien bladzijden. Het bekende IKEA-sleuteltje ontbreekt: ik heb een hamer, twee schroevendraaiers en een potlood (!) nodig. Er zit een zakje bij met naar schatting dertig spijkers, achtenzestig schroeven, tachtig drevels en nog heel veel mysterieuze ijzeren dingetjes waarvan de functie mij op het eerste gezicht onduidelijk is. Malm zelf bestaat vooralsnog uit een verzameling planken en plankjes.

Tweeëneenhalf uur later ben ik zover: Malm is getransformeerd in een echte kast. Wanneer ik hem eens goed aankijk begrijp ik niet wat er nou zo ingewikkeld was aan de constructie. Maar het schept wel een band. Ik kan met recht zeggen dat ik hem door en door ken, ik weet hoe hij er van binnen uitziet, Malm heeft geen geheimen meer voor me.

Reacties

Freek zei…
Het is net als een nieuwe CD speler, wasmachine oid> RTFM! Goed gedaan Frans. Weer een mini projectje geslaagd.

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid