lijstje

Tirza

Vorige week verscheen de nieuwe roman van Arnon Grunberg, Tirza. Ik heb het boek nog niet gelezen, maar ik hoorde wel op de radio een gesprek met de schrijver. Daarbij las hij een kort stukje voor. Grunberg beschrijft daarin de hoofdpersoon Tirza aan de hand van een opsomming van merken en producten. Een lijst met namen, die tesamen Tirza definiëren. Ik loop sindsdien te broeden op de lijst met namen die mij definiëren.

Franz:

Snickers, Feyenoord, Offley, Peugeot, Postbank, David Bowie, golden retreiver, Prince2, 5.1 DTS, PvdA, Mastercard, sacd, Dell, Nokia, AS Roma, Javaanse Jongens, Fa, Fender, Freebees, Bavaria, Tour de France, Earl Grey, Microsoft.

Update 1 oktober: bij nader inzien verwijderd: Clarence Seedorf, Pierluigi Collina, Rome, Wouter Bos, Lance Armstrong, Jan Bos. Toegevoegd: PvdA, AS Roma, Tour de France, Microsoft.

Ik denk dat ik nog wel een paar ingrepen nodig heb, voordat ik mezelf redelijk zal hebben uitgedrukt in merknamen en producten.

Reacties

Felix zei…
Je had branddating.nl waar je op basis van merknamen je ideale partner kon vinden. De site bestaat niet meer, wat er op zou kunnen duiden dat het principe niet werkt.
Is Wouter Bos een deodorant?
Ik kon zelf geen merk verzinnen die bij mij zou passen. Niet merkbewust dus. Eh... Pickwick?
Anoniem zei…
Leuk, maar Felix heeft een punt: zijn Clarence, Pierluigi, Lance, Jan en Wouter ook producten?

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem