De nationaliteit

Hoe Nederlands is Lepus Europaeus?

Wat een gezeur over die twee nationaliteiten en dubbele paspoorten. Ik hoor het de heren op de tv zeggen: het gaat over loyaliteit van nieuwkomers jegens Nederland. Wat een geklets!

Wat zegt mijn Nederlandse paspoort over mijn loyaliteit? Dat ik voor Nederland ben bij het WK voetbal? Dat ik hoop dat Edsilia Rombley zich zal plaatsen voor de finale van het Eurovisie Songfestival? Ik bedoel, waar gaat dit over?

Laten we beginnen met het introduceren van het Europese paspoort. Net als in de VS, waar men ook geen Arizona-paspoort of Iowa-paspoort kent. Waar kan Lepus Europaeus zich melden voor een aanvraagformulier?

Link: ‘Verwar loyaliteit vooral niet met nationaliteit’ - De Volkskrant

Reacties

Freek zei…
Franz: lees ook eens deze log van mijn zus. Holle Bolle Geert : http://mera.web-log.nl/mera/2007/03/holle_bolle_gee_2.html

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid