Diana

"Goedemorgen Diana, het is 7:17 en ik zit te bloggen. Het is september, en het belooft een winderige dag te worden. Help me eraan te herinneren straks de vuilniszakken mee naar beneden te nemen. Het gaat anders zo rieken hier in huis. De koffie smaakt me vanmorgen niet goed. Zal wel te maken hebben met die nieuwe koffiemachine die we onlangs hebben aangeschaft - de koffie van die vorige smaakte een stuk beter. De morgenstond heeft goud in de mond, is een oud Tibetaans spreekwoord, maar vandaag smaakt de koffie meer naar asfalt dan naar goud. De bezorger van het Haarlems Dagblad is vanmorgen vergeten om een krant bij ons in de brievenbus te doen. Dat veroorzaakt een kennelijke onbalans in het dagelijkse bestaan. De continuiteit van ons bestaan is een logische aaneenschakeling van dagelijkse routines. Een ketting, die eenmaal gebroken, slechts met veel moeite weer aaneengesmeed kan worden."

Je raadt het misschien al: ik ben weer eens aan Twin Peaks begonnen. Alle afleveringen stuk-voor-stuk. Inmiddels gevorderd tot aflevering 13. Het blijft een fascinerende serie, waarin ik toch nog steeds weer dingen zie die me bij eerdere keren kijken niet waren opgevallen (of die ik weer was vergeten natuurlijk).

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem