Prinsjesdag

Greetje Gladpootjes

Van Greetje Gladpootjes, onze royalty-verslaggeefster:

Vandaag was het allemaal zo geweldig! Ik bereik op Prinsjesdag elk jaar weer een enorm hoogtepunt. Enigjes gewoon. Ik stond natuurlijk al voor dag en dauw klaar in Den Haag. Op mijn gezellige vaste plekje langs het Voorhout. Ik zei nog zo tegen mijn vriendinnen: 'het gaat weer een hele fijne dag worden'. En wat denk je, het werd een fijne dag!

Ik was al vroeg naar Den Haag gegaan, omdat ik natuurlijk net als elk jaar helemaal vooraan wil staan. Dus moest ik ook wel een beetje lang wachten, maar dat vind ik helemaal niet erg. Ik was zo opgewonden, gewoon niet gewoon meer. Ik zag de gouden koets natuurlijk al van verre aankomen. Wat een mooie koets is dat; je zou niet zeggen dat-ie al zo oud is. En toen-die voorbij kwam, kon ik ook onze Koningin goed zien. Wat een mooie vrouw is dat; je zou niet zeggen dat ze al zo oud is. Ze zwaaide vriendelijk naar alle mensen langs de route en toen ze voorbij kwam leek het er even op dat ze me herkende. Ik meende een korte aarzeling in haar zwaaihandje te zien, en leek het alsof ze me recht aankeek en naar me glimlachte. Heel even maar, want toen reed de koets natuurlijk al weer verder en moest onze Koningin haar aandacht weer schenken aan al die andere enthousiaste onderdanen die zo vreselijk veel van haar houden.

Ik ben zo trots op onze vorstin. Daar kunnen die andere landen nog een puntje aan zuigen. Want zo'n koningin als de onze zouden ze maar wat graag zelf hebben. Maar gelukkig is ze van ons.

Ik kijk nu al weer uit naar de volgende Prinsjesdag.

Nou doei!

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

Het wonder van Haarlem