Kingdom Hospital

Kingdom HospitalTerwijl we gisterenmiddag de wekelijkse boodschappen deden in het winkelcentrum Schalkwijk vroeg El me om even buiten te wachten. Zelf schoot ze de Blokker in, om enige minuten later naar buiten te komen met twee dvd's: 15 afleveringen van De Fabeltjeskrant - Liz logeert dit weekend bij ons - en een box met de complete Amerikaanse tv-miniserie Kingdom Hospital. Dertien afleveringen op vier schijfjes.

Aan het einde van de middag zijn we begonnen aan Kingdom Hospital. Alleen onderbroken voor een uurtje De Wedstrijden hebben we tot diep in de nacht gekeken. We zijn ongeveer op de helft. Zeer boeiend. En gelukkig geen reclame tussendoor, waar ik me normaal gesproken enorm aan erger bij tv-series.

De serie is een tijdje terug in Nederland op tv uitgezonden, bij RTL meen ik, maar ik heb er nooit iets van gezien. Ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Maar ik vermaak me prima. In David Lynch-stijl (Twin Peaks) gemaakt. Afwisselende vage verhaallijnen, maffe karakters, sprekende dieren, kortom: surrealistische horror van de bovenste plank.

Erg vermakelijk, mede door de vele min of meer verstopte verwijzingen naar klassieke popmuziek. De drie hoofdpersonen die het vermogen hebben om "contact te maken met de overkant" heten Peter, Paul en Mary, één van de hoofdfiguren is een "Dr. Hook", er figureert een Johnny B. Goode, één van de artsen in het hospitaal heet Earl Slick en ga zo maar door.

Prima serie!

Reacties

Isis zei…
Als Lars von Trier-fan ben ik uiteraard ook in het bezit van deze box.. En.. het is echt een geweldige serie.. Maar... Als je klaar bent met de box, dan wil ik graag even met je evalueren. Ik zal niets verklappen tot dan! Dus schiet maar op met kijken!!!

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid