migratieperikelen

19:20

Wachten duurt lang. Ik ben bij de klant, we zijn bezig met een technisch eenvoudige, maar toch omvangrijke migratie van computersystemen. We moeten ze overbrengen van de ene serverruimte in het kantoorgebouw naar een andere. We werken volgens een gedetailleerd draaiboek, met allerlei checks en double-checks. En het loopt niet zoals het zou moeten gaan. We liggen inmiddels tweeëneenhalf uur achter op schema. En er is een onverwacht probleem ontstaan, waardoor we moeten wachten op een monteur. Die is nu onderweg. We hadden verwacht zo rond zeven uur klaar te zijn. Maar het wordt wat later.

21:00

Monteur doet een paar tests en weet snel wat er aan de hand is: we hebben een defect met een onderdeel van de telefonie-bekabeling. Kunnen we niet herstellen; we moeten een work-around engineeren en bouwen. Dat lukt. Testen en yes! het werkt. We kunnen door.

22:00

Pizza

23:00

Alles werkt weer. Migratie geslaagd. Opgeruimd. We zijn klaar. Ik loop naar de parkeergarage. Boven mijn auto hangt een waarschuwingsbord, waarop de rode letters "Gasgevaar - Motor niet starten" verlicht zijn. Ook dat nog. We zijn gelukkig met z'n drieën; ik laat me naar buiten duwen.

Reacties

Felix zei…
Ben je al thuis?

Populaire posts van deze blog

5th Dimension Television

kersen keren

De mate van rampzaligheid