Toeval?

In de etalage van een antiquariaat in de Kleine Houtstraat zie ik een klein boekje liggen. Een Haarlemsche legende. Thuisgekomen besluit ik eens te googelen op die naam van de auteur. Ik meen me te herinneren dat hij Jan van Preenen heet. En wat tref ik? Juist. Ik besluit door te klikken op Jan Preenen - I1077 - Persoonsinformatie - - PhpGedView.

Ik staar naar het scherm. Maar dat is .., dat is ..., dat is het parenteel van De Haas, Van Dorp, Copsy en De Jong! Voor meer informatie kan ik contact opnemen met mirpje. Dat zal ik eens doen.

Maar ondertussen ben ik niets wijzer geworden over dat boekje. Hoe kan dat nou? Niets te vinden. Misschien heb ik die naam wel verkeerd onthouden. Ik zoek nogmaals, maar nu op de titel, Een Haarlemsche legende. En dan merk ik wat ik verkeerd heb gedaan. De volledige titel van het werk blijkt te zijn "Jan de Lapper, Een Haarlemsche legende". Ik had "Jan" dus wel goed, maar van de rest klopte niet veel.

Reacties

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid