The girls in my life - part 1

Maartje van Weegen Aldith Hunkar Frédérique Spigt

Ik haal veel van mijn inspiratie uit andere mensen. Wat ze zeggen, wat ze schrijven, hoe ze eruit zien. Hier boven de drie vrouwen die ik het meest waardeer en bewonder, althans voor zover ze zich in het publieke domein begeven. Ik wil natuurlijk niet zover gaan om hen publieke vrouwen te noemen, daarmee zou ik hen onrecht aandoen. Eigenlijk behoort Gerda Verburg ook in dit rijtje thuis, ware het niet dat ik met haar nog een aardappeltje te schillen heb.

Maartje van Weegen

Maartje is ons aller journalistieke kanjer. Maartje is elegant, slim, welbespraakt. Een betoverende verschijning. Wat die vrouw allemaal niet heeft gepresteerd grenst aan het ongeloofljke. Zo heeft ze nooit een nummer-1-hit gehad en heeft ze nooit een wereldrecord gezwommen. Toch is er voor elke Nederlandse man van boven de vijfendertig maar één Maartje, en dat is Maartje. Cijfers en Letters, NOS-laat, het halfzes-journaal. Waar zouden we zijn zonder Maartje. Die er overigens in maart van dit jaar mee is gestopt.

Aldith Hunkar

Aldith Hunkar is zonder twijfel de Nederlandse Oprah Winfrey. Welgevormd, goedlachs, zelfverzekerd. Zes jaar lang het Jeugdjournaal, wie doet dat haar na? De eerste camjo van de Nederlandse tv. Voor elke Nederlandse man van onder de vijfendertig is er maar één Aldith. Onze enige echte tv-babe!

Frédérique Spigt

Een verhaal apart is Frédérique Spigt. Zoetgevooisd, romantisch, mysterieus. En toch ook keihard. Ik droom wel eens van haar. En van haar doorleefde stem. Badend in het zweet word ik dan wakker. Oh, Frédérique! Voor alle Nederlandse mannen en vrouwen is er maar één Frédérique. Waarom mocht ze eigenlijk niet ons land vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival? Kans gemist.

Reacties

Felix zei…
Wat een afschuwelijke manonvriendelijke opsomming is dit. Ik heb inmiddels mijn spamfilter uitgezet. Want waar haal je dat vi@gr@ spul?
Freek zei…
Maartje van Weegen presenteert nog wel op maandag, woensdag en vrijdag 'De Klassieken' van 9.00 - 12.00 uur op radio 4.

Populaire posts van deze blog

kersen keren

5th Dimension Television

De mate van rampzaligheid